Sökmotoroptimering - ärlig som ger resultat

Många erbjuder SEO sökmotoroptimering som tjänst men hur många är det som verkligen levererar? Vad ska du som beställare förvänta dig, hur genomförs arbetet och vad är det som rapporteras? Frågorna är många och allt som oftast är uppdraget oklart och du känner dig inte riktigt trygg. Vill du ta kontroll krävs en partner som arbetar med “on page” och ärlig sökmotoroptimering och presenterar data som du förstår.

Vad är ärlig SEO sökmotoroptimering?

Vi möter i vårt dagliga arbete många e-handlare som köper SEO tjänster. Vår första fråga till dem är - arbetar din leverantör med on page eller off page optimering? De flesta vet inte svaret på frågan! Följdfrågan blir då - har du lämnat ut inloggningsuppgifter till din sidas administration? Svaret är nästan alltid nej! Om du känner igen dig i detta så köper du förmodligen enbart “backlinks” och rådgivning men inget görs med titlar, URL-er, rubriker och textinnehåll på din sida. Du är med andra ord chanslös i konkurrensen ute i sökmotorer.

Med ärlig sökmotoroptimering menar vi att successivt arbeta med långsiktig optimering av ovan nämnda texter på din sida i kombination med artiklar/blogginlägg. Där kan du arbeta med sökord och fraser som kompletterar ditt produktsortiment eller tjänster. Detta är det viktigaste SEO arbetet för en god chans till bra placering, men självklart ska detta kompletteras med bra länkning både intern som externt (backlinks).

Vilka ord och fraser tjänar jag pengar på?

Innan du kastar dig in i ett samarbete gällande sökmotoroptimering bör en bra marknadsanalys göras. Vilka ord eller fraser har jag en chans att komma högt upp med? Hur många söker på dessa ord per månad? Vilken trafikökning till din sida skulle detta ge? Att handlöst kasta sig in i ett samarbete som kostar tusenlappar per månad utan att ha svar på ovan frågor är att kasta pengar i sjön. En ärlig leverantör av sökmotor tjänster ger dig svaren innan ni påbörjar samarbetet. Se arbetet som en investering som självklart ska ge dig en tydlig avkastning i mer affärer. Affären ska betala investeringen, enkel matematik!

SEO och space management online 

En viktig del i arbetet som e-handlare är att se till att den trafik du driver till din sida fångas, inspireras och därmed konverteras från besökare till kund. Om du enbart fokuserar på att driva trafik genom SEO utan att ha nått en bra konverterings procent så är arbetet ogjort och kan få negativa följder. Vi på SiteSmart arbetar med helheten och ser till att din e-handel konverterar mer.

Nästa steg 

Kräv svar från din leverantör av sökmotoroptimering, vad betalar du för, vad gör de som lyfter din sida i sökmotorer? Här några viktiga punkter som du ska ha svar på: Ställ krav på rapporter som du kan tyda. Vad ger detta dig? Hur mycket trafik ger sökord/fraser till din sida? Sker arbetet onpage eller offpage? Vilken kvalitet är det på de eventuella backlinks som köps in?

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på SiteSmart.

Ny stark delägare i SiteSmart bra för våra kunder

PrimeQ Outsourcing AB förvärvar 51 % av MediaVault International AB inklusive varumärket Sitesmart®

Sökmotoroptimering - ärlig som ger resultat

Många erbjuder SEO sökmotoroptimering som tjänst men hur många är det som verkligen levererar? Vad ska du som beställare förvänta dig, hur genomförs…

Black week och cyber monday - hur säljer du smartast?

Liksom Halloween är Black Friday en företeelse som vi i Sverige hämtat från USA. Idag är detta ett fenomen som kanske främst är förk…

Billigare Google Ads med landningssidor av hög kvalitet

Du har stora möjligheter att själv påverka dina annonsers position, exponering och klickpris. Kort beskrivet så matchas aktuella annonser vid…

Space Management Online – Effektiv e-handel

Från entrén till kassan i den fysiska butiken - har den vakna handlaren en plan för vilka produkter som ska exponeras extra, liksom var, hur och a…

Nyheter i SiteSmart 5.5 – Smarta Nyhetsbrev

En av nyheterna i sommarens versionsuppdatering till SiteSmart 5.5 - är API-kopplingen mot Mailgun. Detta innebär att våra kunder får tillgång till den senaste teknike…

ÖKAD FÖRSÄLJNING MED ÖKAD KONTAKT!

Inom e-handel saknas den naturliga kontaktyta man finner inom traditionell handel. Det är därför extra viktigt att tänka över de möjligheter man har. För affärer när dem är som bäst …

UGC, USER GENERATED CONTENT

Låt era användare skapa och dela innehåll. Säljdrivande innehåll till er sida genererad av användare, det är UGC (User Generated Content). Dett…

MOBILANPASSA DIN E-HANDEL, PÅ RIKTIGT!

Anpassa för användaren, inte tekniken. Med ständigt ökande mobila besökare är responsiv webb ett givet val för ny design på företagets sid…

E-handelsleverantörer underkänner sig själva

Många e-handelsplattformar utger sig för att vara flexibla - och marknadsför sig även som mångsidiga CMS/publiceringsverktyg. Alltså ett verktyg för att skapa …

Konverteringsoptimering!
Det är inte vi som hittat på den nonchalanta benämningen...

(Vi kan GDBTKPEMV eller “Gör-din-besökare-till-kund-på-effektivast-möjliga-vis”)
Fyller du i formuläret nedan och skickar så har vi lyckats leva som vi lär :)

Fler nyheter?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev med information om oss, vår e-handelsplattform och fantastiska publiceringsverktyg.

Välkommen till e-handelsbyrån i Motala endast ett stenkast från hamnen - 58°53`50.2"N, 15°04`01.1"E
Jodå, vi har ett kontor på Södermalm i Stockholm också men det är i den lagom stora sjöstaden vid Vättern som all magi händer.

UTVECKLING & SUPPORT
Östra Hamngatan 3, Motala

Telefon: 0141-20 25 40
E-post » info@sitesmart.se

MARKNAD & FÖRSÄLJNING
Östra Hamngatan 3, Motala

Telefon: 0760-15 45 40
E-post: sales@sitesmart.se

KONTOR STOCKHOLM
Torkel Knutssonsgatan 24
118 49 Stockholm

Växel: 077-551 01 00
E-post: info@sitesmart.se

Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala av MediaVault International AB.
MediaVault och SiteSmart är en del av PrimeQ Koncernen med en total omsättning av ca 120 miljoner.

Copyright © 2020 SiteSmart