Meny

   Support

Webbplatsanalys av din e-handel och digitala närvaro

Under slutet av 2022 lanserade vi på SiteSmart en ny tjänst ”Retail Boost Analysis” där vi genomlyser hela er webbplats och möjligheter på den digitala marknaden. En analys som ger dig svar och handfasta lösningar på hur du kan förbättra din trafik, nyttja dina befintliga kunder samt öka konverteringen för mer lönsamma affärer.

Webbplatsanalysen är gjord med över 20 års erfarenhet och kunskap

Vi på SiteSmart är ett sammansvetsat team på 15 medarbetare med över 20 års erfarenhet och kunskap inom olika områden. Tillsammans slår vi ihop våra specialistkunskaper med professionella verktyg och gör en djupgående analys av din e-handel och digitala närvaro. Webbplatsanalysen är uppdelad i olika storlekar Small, Medium, Large och X-Large beroende på storleken på din e-handel och dina behov. Vid leverans får du som kund handfasta lösningar till förändringar och optimeringar för en bättre konvertering.

Vad innebär egentligen webbplatsanalysen ”Retail Boost Analysis”?

Analysen ger dig svar på frågan hur du kan få mer trafik till din webbplats, hur du nyttjar dina befintliga kunder, följare i sociala medier samt ökar konverteringen för mer lönsamma affärer.

Inför en analys har vi en kort intervju med dig som kund där vi ställer flertal frågor om dina tankar om din e-handel. Vi går igenom väsentliga delar såsom SEO (Sökmotoroptimering) med bland annat rubriksättning, texttaggning och meta-data. Är hemsidans copy optimerad efter rätt sökord och har du valt bra sökord med tillräcklig sökvolym?

Vi analyserar sidornas laddningstider och den tekniska prestandan. Sen Google lanserade den nya uppdateringen Core web vitals i maj 2021 så har vikten av en bra teknisk prestanda stigit rejält och har en stor påverkan för det organiska sökresultatet.

SEM (sökmotormarknadsföring), vi analyser din digitala annonsering på Google och era sociala kanaler. Vi ser över annonsernas syfte, utformning samt koppling till webbplatsens sidor och ger en bedömning med konkreta förslag för optimeringar.

Utöver SEO och SEM så kartlägger vi din digitala närvaro på de sociala kanalerna där vi ser över era inlägg med interaktioner och målgruppsanpassning. Finns det en tydlig digital strategi och ett mål i varje inlägg med uppmaningar eller finns det stora förbättringsmöjligheter?

Vi ser över vilka verktyg ni använder er av och hur er spårning är uppsatt för att på bästa sätt kunna avläsa korrekta siffor och statistik.

Slutligen så går vi igenom UX (User experience) för att se hur användarvänlig designen på webbplatsen är idag. Är strukturen tydlig och det är lätt att navigera sig runt eller finns det möjligheter på förbättringar?

Med en webbplatsanalys från oss på SiteSmart får du tydliga förslag på förbättringar och möjliga ändringar som vi gärna hjälper till med i nästa steg i ett löpande samarbete.

Är du och din e-handel redo för att ta steget mot en bättre konvertering? Tveka inte på att höra av dig till oss på SiteSmart.
Läs mer om vår webbanalys!

Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart

     

Kontakta oss

 Östra Hamngatan 3 591 37 Motala

SiteSmart – a part of VIEW Group