Meny

   Support

Din e-handels skyltfönster

Vad innebär det att skylta om din e-handel, varför bör du göra det och hur ofta? En webbplats startsida är som skyltfönstret i en butik likväl är kategorisidorna som butikens hyllor. Därav behöver du tänka på att ha ett välkomnande intryck som kontinuerligt förnyas. Vi ger dig handfasta tips om vad du kan göra för att hålla din sajt regelbundet uppdaterad efter dina kunders behov och preferenser.


Vad innebär det att ändra om din e-handels skyltfönster?

Ställ dig frågan, vad passar min bransch och vad är aktuellt just nu som kan lyfta min försäljning? Genom att du kontinuerligt skyltar om med relevanta produkter eller bilder håller du dina besökare intresserade samt skapar ett ökat engagemang. I ett traditionellt skyltfönster framhäver du det som är aktuellt just nu, precis på samma sätt gäller det att arbeta med din digitala e-handel. Likväl som startsidan är butikens skyltfönster fungerar kategorisidorna som butikens alla hyllor och vrår. Hur ser din e-handel ut när dina kunder klickar sig vidare, finns det en tydlig struktur över hur produkter visas och vad vill du ge för intryck?

Exempelvis kan du framhäva vårens toppsäljare eller ge tips på mors dag presenter i en swipelista. SiteSmarts flexibla e-handelsplattform ger dig frihet att enkelt göra både små och stora förändringar. I och med att du enkelt kan skylta om med nya bilder, kampanjer, swipelistor och produktlistor upplevs din e-handel som högst aktuell och användarvänlig.

Pssst… Glöm inte lägga in produktetiketter för att göra det extra tydligt vid en eventuell kampanj.


Håll kunden i centrum och skylta efter behov

Du vill såklart att dina besökare ska få en så bra kundupplevelse som möjligt och då ska du undvika att pusha ut massvis med produkter utan eftertanke. Se i stället till att hjälpa dina kunder förstå vad de faktiskt behöver och välj ut sådant som är relevant i tiden.

Exempelvis kanske besökaren är ute efter en viss produkt men ser din reklambild för solskyddsfaktor som är högst aktuellt nu när vårsolen skiner starkt. På så sätt kan kunden snappa upp att detta är något som de behöver och gör då ett större köp än vad som kanske var tänkt från början. Fånga dina besökares intresse och inspirera dem till köp, det kommer ge dig en ökad försäljning, nya kunder samt en mer professionell och relevant framtoning.

Att vara kreativ på beställning och skapa nytt innehåll kontinuerligt är inte alltid helt enkelt, kontakta oss så hjälper vi dig.

Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart

     

Kontakta oss

 Östra Hamngatan 3 591 37 Motala

SiteSmart – a part of VIEW Group