Publicerad 9 dec 2019
Vi möter i vårt dagliga arbete många e-handlare som köper SEO tjänster. Vår första fråga till dem är - arbetar din leverantör med on page eller off page optimering? De flesta vet inte svaret på frågan! Följdfrågan blir då - har du lämnat ut inloggningsuppgifter till din sidas administration? Svaret är nästan alltid nej! Om du känner igen dig i detta så köper du förmodligen enbart “backlinks” och rådgivning men inget görs med titlar, URL-er, rubriker och textinnehåll på din sida. Du är med andra ord chanslös i konkurrensen ute i sökmotorer.
Med ärlig sökmotoroptimering menar vi att successivt arbeta med långsiktig optimering av ovan nämnda texter på din sida i kombination med artiklar/blogginlägg. Där kan du arbeta med sökord och fraser som kompletterar ditt produktsortiment eller tjänster. Detta är det viktigaste SEO arbetet för en god chans till bra placering, men självklart ska detta kompletteras med bra länkning både intern som externt (backlinks).
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart