Publicerad 13 jun 2019
UGC är mångsidigt.
Det finns flera sätt att använda och visa UGC och det kan automatiseras helt efter att ha aktiverats. En av de vanligaste sätten är att skapa ett automatiskt email utskick med svarsformulär kopplat till senaste köp. Detta ger efter svar betyg både för produkten och tjänsten från er. Detta publiceras sedan både som en betygs helhet för företaget ni kan visa upp på förstasidan samt separat post för produktens betyg/ recensioner. Man kan även skapa automatiska bildgallerier/ kommentars flöden från exempelvis instagram/ facebook som hämtar de senaste posterna taggade med företaget/ produkten och visar upp dessa. Detta ger mest genomslag med sin genomskinlighet och dynamik över mer administrerade poster som måste godkännas innan publicering. Det finns många olika aktörer att kontakta inom området beroende på vad man är ute efter. Vi på SiteSmart har valt att bygga in mycket utav funktionaliteten direkt i vår e-handelsplattform.
Den enklaste formen av User Generated Content är att uppmuntra möjligheten att dela genom att skapa kopplingar med facebook och sociala media knappar i samband med produkter. För stora företaget finns andra mer avancerade betaltjänster som läser av och samlar samtliga sociala medier. Dessa presenteras i ett flöde av användargenererat material relaterat till företaget. Här går man med en checklista igenom och väljer vad man vill publicera och vart. Oavsett vilken nivå det handlar om är UGC på stark frammarsch och trenderna visar på ökat engagemang och kundkonvertering. Vad skulle User Generated Content betyda för dig?
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart