Publicerad 18 nov 2019
I år förväntas näthandeln att öka med runt 20 procent jämfört mot förra året. Black Friday har sedan 2013 ökat varje år med stora steg och även i år väntas nya rekord. Det är dock inte bara uppsida med denna dag eller vecka som kolliderar med julhandeln och kapar lönsamheten för många. Det skapar allt som oftas även leveransproblem som kan leda till dåliga recensioner och minskad försäljning på sikt.
Som e-handlare kan du idag inte välja att avstå denna försäljningens högtid. Vad kan du då göra för att undvika nedsidan och dra nytta av dessa fantastiska säljdagar. Vi kan ge dig några enkla tips:
Till nästa år kan vi ge dig tipset att tjuvstarta din rea några veckor innan Black Friday och trappa upp dina erbjudande. Folk är ofta ute och “fönstershoppar” innan den stora säljfesten och du har då möjlighet att sälja till dem som inte vågar chansa på slutförsäljning. Du minskar även trycket på paketering och transport.
Hur du kan arbeta och genomföra kampanjer beror till stor del på hur din e-handelsplattform hanterar utmaningen. Rätt plattform gör jobbet enkelt. Det finns självklart mycket mer att lära om rea och e-handel, har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Med SiteSmart E-handel kan du vara kreativ när det kommer till utformning och tidsstyrning av kampanjer.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev med information om vår e-handelsplattform. Följ oss så ger vi dig kunskap om hur du kan växla upp i din e-butik.
» Support
» Boka kostnadsfri onlinedemo
» SiteSmart allmänna villkor
» Policy och cookies
» PrimeQ AB
SiteSmart en del av
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala av PrimeQ SiteSmart AB.
SiteSmart är en del av View Group med ca 600 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 800 miljoner SEK.
Copyright © 2022 SiteSmart | » Sitemap